Salam sejahtera,

Menjadi kakitangan sesebuah syarikat korporat dan bekerja dalam sektor swasta merupakan satu pencapaian yang membanggakan. Namun begitu, kos sara hidup yang semakin meningkat selalunya menyebabkan kuasa membeli dikalangan kita semakin menyusut. Pinjaman peribadi merupakan salah satu jalan untuk meningkatkan kuasa beli dengan cara yang paling cepat.

Tak kira sama ada pinjaman peribadi dibuat atas sebab overlapping pinjaman lama, atau untuk menambah kuasa beli di tangan, atau ingin memodalkan perniagaan sendiri, sebagai kakitangan swasta anda layak memohon pinjaman peribadi asalkan anda menepati syarat - syarat yang dinyatakan di bawah :


  • Syarikat mestilah panel Bank Rakyat yang boleh membuat potongan gaji majikan ( Untuk proses semakan, sila hubungi 03 - 2117 9000, kemudian tekan 1 dan tekan 0, atau rujuk kepada bahagian HR di pejabat anda )
  • Minimum berkhidmat selama 6 bulan dan telah disahkan dalam jawatan
  • Minimum gaji : RM 1,500 (walaupun fresh loan) ; gaji basic + elaun tetap sahaja, OT TIDAK diambilkira
  • CCRIS / CTOS layak memohon dengan syarat overlapping dilakukan menerusi loan yang dipohon
  • Blacklist / CCRIS / CTOS / Reschedule hanya boleh dilakukan dengan bank lain, dan bukan Bank Rakyat. (Pastikan loan ini dibuat untuk diguna pada bank lain dan bukan Bank Rakyat)
  • Interest 4.48 % untuk Syarikat Swasta Panel GLC (rujuk list di page 66 Syarikat Panel), 4.95% untuk Panel Pakej Bestari (ada MoU dgn Bank Rakyat) & pekerja Bank, dan 7.95 % Swasta Biasa.
PEMOHON DIKEHENDAKI MEMBUAT SEMAKAN KELAYAKAN DENGAN PIHAK TRADE PRO SOLUTION BAGI MENGELAKKAN SEBARANG SALAH FAHAM MENGENAI URUSAN PINJAMAN PERIBADI ANDA. DOKUMEN HANYA PERLU DISEDIAKAN SETELAH PIHAK KAMI MENGESAHKAN YANG ANDA LAYAK UNTUK MEMOHON PINJAMAN PERIBADI.

Categories: ,

Leave a Reply